آیت الله جوادی آملی: باید برکت اتحاد و رهبری را حفظ کنیم

یک استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با یاد آوری آسیب ها و آفت های اختلاف اظهار داشت: وقتی اختلاف به وجود آمد حق، حاکم نیست بلکه هوی حاکم است در چنین شرایطی هر کس حرف خود را حق می داند و پرده ای جلوی چشمش کشیده می شود و حاضر نیست حرف دیگران را بپذیرد.
حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در درس اخلاق خود که با حضور طلاب و جوانان برگزار شد طی سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام بر ضرورت بهره گیری جوانان از این ماه تاکید کرد و گفت: جوانان باید در این ماه با پیشه کردن تقوا به خود سازی بپردازند.
وی با اشاره به قیام حضرت ابا عبدالله تصریح کرد: امام حسین (ع) کمال دین مردم و تمام نعمت خداوند است و ما باید از این فرصت پیش رو حداکثر استفاده را ببریم.
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط بحرانی منطقه خاور میانه امنیت و آسایش جمهوری اسلامی را مرهون زحمات امام ، خون شهدا و تلاش های روحانیت دانست و یاد آور شد: در حال حاضر کل خاور میانه از جمله افغانستان ، پاکستان، عراق، یمن ، لبنان و ... در آتش است اما به لطف الهی جمهوری اسلامی در شرایط امن و آرامی است که این موضوع به فضیلت و برکت امام و خون شهدا و همچنین روحانیت به دست آمده است و باید آن را حفظ کرد.
حضرت آیت الله جوادی آملی با مهم خواندن حفظ اتحاد در جامعه تاکید کرد: ما باید برکت اتحاد و رهبری را حفظ کنیم تا خدایی نکرده آسیب نبینیم.
وی بیان داشت: اگر این دو را حفظ کنیم هیچ بیگانه ای به کشور چشم طمع نخواهد داشت اما اگر خدایی ناکرده این شرایط عوض شد و حقوق متقابل حکومت و مردم رعایت نشد، اختلاف پیش می آید.
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با یاد آوری آسیب ها و آفت های اختلاف اظهار داشت: وقتی اختلاف به وجود آمد حق، حاکم نیست بلکه هوی حاکم است در چنین شرایطی هر کس حرف خود را حق می داند و پرده ای جلوی چشمش کشیده می شود و حاضر نیست حرف دیگران را بپذیرد.
وی عنوان کرد: وقتی اختلاف پیش آمد دغل بازی زیاد می شود و بیگانگان به مملکت چشم طمع می ورزند.
حضرت آیت الله جوادی آملی یاد آور شد: اگر اختلاف در کشور وجود داشته باشد احکام دین زیر سئوال می رود ، اهانت می شود، ابرار ذلیل می شوند، و نظام آسیب می بیند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زحمات و تلاش های بزرگان و حکما در جمهوری اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی همواره بزرگان ، حکما و عرفای بزرگی داشته است اما با توجه به صنعتی شدن دنیا اکثر بشر به سمت علوم تجربی رفته است و علوم اسلامی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: چون الان عصر صنعت و ماشین است به علوم اسلامی کمتر بها می دهند.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر کشتن سلمان رشدی اظهار داشت: وقتی اسلام ضعیف می شود سلمان رشدی پیدا می شود و امام (ره) دستور به قتل او می دهد.
وی تاکید کرد: اگر امام و وحدت وجود داشته باشد شخصی مثل سلمان رشدی پیدا نمی شود.
این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنانش با بیان توصیه هایی اخلاقی به حاضران به بررسی نقش عقل در مکتب اسلام پرداخت و گفت: عقل در مقابل وحی نیست بلکه از وحی کمک می گیرد.
وی از عقل به عنوان سراج منیر یاد کرد و با اشاره به تقسیم بندی عقل به عملی و نظری یاد آور شد: ما باید عقل عملی را تقویت کنیم و از اندیشه کمک بگیریم.

منبع : سایت فرارو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر