گفتاری کوتاه و گذرا بر عزل آیت الله زرندی امام جمعه کرمانشاه

گفتاری کوتاه و گذرا بر عزل

آیت الله زرندی امام جمعه کرمانشاه

بعد از شهادت چهارمین شهیدمحراب آیت الله اشرقی اصفهانی درمهرماه سال 61 مدتی آیت الله جنتی ،دبیر فعلی شورای نگهبان و بعداز ایشان آیت الله موحدی کرمانی(جمعاً2سال) مسئولیت برگزاری امامت نماز جمعه کرمانشاه را به عهده داشتند وسپس در سال 63 یعنی 2سال بعد از شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی ، این مسئولیت به آیت زرندی محول شد .

تقریباً از بدو انتخاب ایشان تا به حال ، گروه فشار یا همان گروه شیت کزمانشاه (شورای یاوری تهیدستان) به طرق مختلف با ایشان مخالفت داشته اند وهمان طور که سردسته این گروه ، یعد از برگزاری نماز در اولین جمعه ، به امامت حجت الاسلام علماء در جمع هواداران خود اعلام کرد : مدت 23سال صبر کرده اند تا به این فرصت دست یافته اند.وامروز همهِ اصولگرایان شهر کرمانشاه ،این موضوع را به فال نیک گرفته اند واستاندار فعلی این جابجایی را عیدی مقام رهبری به مردم کرمانشاه دانسته اند.

اولاً در کرمانشاه روحانیون مقتدری وجود ندارد که بتوانند بر افکار عمومی تأثیرگذار باشد ومجموعه روحانیان تأثیرگذار فعلی که تعدادشان به تعدادانگشتان یک دست هم نمی رسد ، هماهنگی لازم باهم ندارندواصولاً تشکیلاتی ندارند. ثانیاً بافت عشایری منطقه کرمانشاه پیش از اینکه سیاسی ویا مذهبی باشد؛ متأثر از نفوذ افراد دیگری است که در عرصه سیاسی نقشی ندارند.

با این حال آیت الله زرندی تنها روحانی منطقه بود که با وصف تکروی در مدت این 23 سال ، از تأثیر متنفذان چپ وراست دور بود ضمن این که برآنها هم ،نفوذ کلامی چندانی نداشت.اگر چه ایشان به اردوگاه جناح چپ ،وابسته بود ولی از فرصت های پیش آمده ،در 8سال دوران اصلاحات بهره مدیریتی وساماندهی و هدایت افکار عمومی نبرد ، به صورتی که در هنگام برکناری ایشان ، حتّی، گروههای اصلاح طلب ، تقدیر لفظی هم از او نکردند، شاید این موضوع به علت موضع بسیار آرام ایشان در قبال رد صلاحیت های اصلاح طلبان کرمانشاه ، برای مجلس هشتم بود، او در جریان جابجایی بیش از دهها نفر از مدیران توانمند واصلاح طلب ،هیچ حمایت و واکنشی نداشت واین نتیجه بی توجه به دوستان ، در گذشته ، در بین بعضی نمایندگان مجلس هم، مسبوق به سابقه بوده است.

به نظر می آید نفوذ کلام گروه های اصولگرا در مراکز تصمیم گیری آنچنان قوی شده است که بتواند در ارکان تصمیم گیری کشور مشاوره مؤثر بدهد واقداماتی انجام بدهد که به ذهن نمی آید.



زمان ارسال در وبلاگ قبلی : دوشنبه ششم اسفند 1386 -

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر