بوي توطئه به مشام مي‌رسد

ایلنا: رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره سخنان اخیر آیت الله یزدی گفت: با صحبت‌هاي ديروز ايشان و اطلاعات رسيده، اين بار بوي توطئه به مشام مي‌رسد و درباره مسائل ايشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبري بعد از ارتحال امام و در قوه قضاييه به صورت كتبي مطالبي را گوشزد خواهم كرد.
به گزارش ایلنا، آيت‌الله اکبر هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از استادان علوم سياسي دانشگاه‌هاي قم در پاسخ به پرسش‌ها و نظرات جمع حاضر تاكيد كرد: اسلام كامل‌ترين مكتب براي اداره همه ابعاد جامعه است و مكتب اهل بيت (ع) محكم‌ترين منبع شناخت اسلام و قرآن است.
وي افزود: انقلاب اسلامي ايران اين راه را انتخاب كرده و در بررسي عملكرد سي ساله جمهوري اسلامي، نقاط قوت ناشي از حركت در مسير اسلام و نقاظ ضعف مربوط به اشخاص و انحراف آن‌ها از دستورهاي اسلامي است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اين كه ساختار نظام اسلامي متكي بر اسلام و سرمايه اعتماد مردم است و هر گونه انحراف از آن مي‌تواند آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري به همراه داشته باشد، تصريح كرد: اسلاميت و جمهوريت در قانون اساسي جداشدني نيستند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه اصل ولايت فقيه را محور جمهوري اسلامي خواند و گفت: اگر ولايت و جايگاه رهبري آسيب ببيند نمي‌توان آينده خوبي براي كشور متصور بود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين در پاسخ به پرسش يكي از حاضران درباره آنچه علت حملات و تخريب عليه وي توسط برخي اشخاص از جمله آقاي يزدي خوانده شد، گفت: مهم‌ترين دليل اين حملات، مواضع اينجانب درباره لزوم رعايت حقوق مردم و همچنين دفاع از شخص رهبري و پرهيز از افراط بر اساس عقيده و اعتقاد قلبي‌ام است.
وي افزود: در مورد سخنان اخير آقاي يزدي همان گونه كه قبلا هم گفتم جوابم تاكنون به سخنان توام با عصبانيت و غرض‌آلود ايشان سلام بوده است، ولي با صحبت‌هاي ديروز ايشان و اطلاعات رسيده، اين بار بوي توطئه به مشام مي‌رسد و درباره مسائل ايشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبري بعد از ارتحال امام و در قوه قضاييه به صورت كتبي مطالبي را گوشزد خواهم كرد.
هاشمي رفسنجاني همگان به ويژه فعالان در عرصه سياست را به رعايت اخلاق و تقوا دعوت كرد و گفت: رعايت نكات اخلاقي، توصيه‌هاي اسلام و نحوه عملكرد ائمه در برخورد با مسائل جامعه و مردم مي‌تواند نظام اسلامي را به عنوان الگوي جهاني مطرح سازد.
گفتني است در اين ديدار برخي استادان با بيان نكاتي درباره جامعه اسلامي از ديدگاه نظري و عملي و همچنين تجربه حكومت اسلامي در سي ساله اخير در ايران، نظراتشان را مطرح كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر